View Single Post
Sitat av DiscoPogo Vis innlegg
Hei! Har bare tenkt litt på denne dagen, det jeg lurer på er om det norske folk har så mye hat for denne personen at dersom han hadde sluppet ut om la oss si 21 år, så hadde de fortsatt hatt en sterk trang til å "ta" han selv om han da hadde vært et gammel mann.
Kan selv skrive under på at om han hadde vært en fri man i dag hadde jeg ikke klart å dydd meg om jeg hadde sett han på gaten, men om det virkelig finnes personer som kan bære nag så lenge er jeg litt usikker på, selvfølgelig et spesielt tilfelle dette her hvor det er mange etterlatte. Hva tror dere?
Vis hele sitatet...
Dette spørsmålet blir ofte reist når det gjelder drapssaker. Jeg husker selv hva folk sa at de skulle gjøre med barnemorderne Viggo Kristiansen og Jan Helge Andersen når de ble tatt. Sistnevnte kan tidligst slippe ut til neste år, og jeg opplever fremdeles at folk her i byen snakker om å ta de dersom de skulle komme til å møte de på gata. Sjeldent så hører man om slike hevndrap etter at noen kommer ut fra soning, men dette er nok uansett noe som både myndighetene og den dømte må ta stilling til ved løslatelse. Jeg tviler på at de kommer frem til at det er særlig smart å flytte tilbake til Kristiansand, så da vil nok omplassering og ny identitet være aktuelt. Det samme tenker jeg også om Brevik dersom han noen gang skulle slippe ut. Det er dog svært lite sannsynlig.
Sist endret av caperno; 23. september 2012 kl. 13:53.