View Single Post
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Ideen er jo at NFC-brikken skal være programmerbar og tillate at man bruker telefonen som bankkort, busskort og egentlig alle kort med èn og samme NFC-brikke. De klistremerkene til SAS er vel ikke bare å stille inn ved å endre noe på mobilen?

Og nei, NFC er ikke så utbredt i noe annet enn busskort og adgangskort nå til dags. Likevel, hvis apple hadde tilbudt dette - tror du ikke firmaer hadde begynt å dra nytte av at teknologien er tilgjengelig for de med iPhone? Finnes jo selvfølgelig noen apps til både android og ios som støtter dette, men iPhone krever et "deksel" man kobler til i dock-porten til telefonen, og det er ytterst få android-telefoner som støtter det uten ekstrautstyr.

Drømmen er at NFC blir vanlig praksis og jeg slipper å drasse rundt med bankkort, busskort, treningskort etc...
Vis hele sitatet...
Den er ikke programbar, hehe :-)
Drømmen selv er NFC for ALT av kort. Men jeg tror det at Apple her har tenkt at NFC kommer ikke til å bli noe biggie det neste året, så da dropper man det for å holde kostnadene nede på telefonen:-)

For helt ærlig, en S III med NFC, er så og si INGEN som benytter seg av det i dag.
DNB kom jo med uttalelse her at NFC blir ikke med det første på grunn av sikkerheten ++

Men ja, NFC for ALT om et par år, det kan jeg tenke meg :-) Og da kommer sikkert Apple med det.