View Single Post
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Har du erfaringer med freelancer.com? Er det mulig å tjene penger der hvis man legger tid inn i det?
Vis hele sitatet...
Problemet med sånne sider er at du konkurrerer med folk som synes $5 i timeslønn er bra... skal du leve på 30 kroner timen i Norge? I don't think so. Typisk post kan være "Make me Youtube clone, i give 150 dollar!! must be finish in 2 week!".

Klarer du derimot å luke ut de useriøse og dem som bare henger der for billig arbeidskraft kan du nok finne noen som er ok og som (hvis du viser at du gjør en god jobb) vil kunne gi deg mange nye jobber. Dette er derimot tidkrevende og en lang prosess. Jeg har etter ikke så veldig mange forsøk funnet ut at jeg blir ganske kvalm av disse freelance sidene, nettopp fordi folk tar så utrolig lite betalt. Da er det bedre med forums hvor folk poster at de trenger jobber, selv om disse også er litt i samme gate.

Det jeg har funnet ut at er en bedre strategi er å gå inn for en niche å bli god på den, dermed vil du kunne få mange jobber relatert til dette og ta deg bra betalt. For de aller høyeste lønningene må du nok sikte deg mot det norske markedet (med de ulemper det innebærer, f.eks at du må prise produktene 25% dyrere pga moms) ELLER satse på å selge et produkt noe som kan vise seg å være svært innbringende.

Jeg har i stor grad satset på salg av produkt og det har vist seg å bringe inn penger måned etter måned, ikke bare i salg av produktet men også kunder som trenger endringer, addons osv, og dette blir du betalt for, og du kan ta deg GODT betalt, for ingen kjenner scriptet bedre enn deg