View Single Post
Sitat av stødig Vis innlegg
Det vil være svært ugunstig og føre med seg store mengder arbeid hvis man i tillegg til å dyrke stor kvantum også skal selge det smått. Sånn jeg ser det er det mest gunstig å selge unna så mye som mye som mulig i hver handel til andre dealere. Hvis du dyrker på semi-høyt nivå vil jeg ikke tro det skal være i veien for å kunne ha noen kilo ferdig annenhver måned f.eks. Nå er det en stund siden jeg har vært kjent med miljøet, men da var det ikke uvanlig at et hekto gikk for 9000kr. Dette vil generere en del penger.

Veldig spennende tråd!
Vis hele sitatet...
Selger man i små volum er prisen høyere. Selger man i store volum får man automatisk et ekstra mellomledd mellom deg og kunden, noe som innebærer risiko. Selger man direkte til middelaldrende familiefolk som man vet kan holde kjeft og som over alt i verden vil holde kjeft fordi det ikke er bra om det kommer ut at de røyker så er man temmelig trygg.

Strikkball sier man kan kjøpe to telt, alt inkl. for tilsammen 12000kr. Da kan man høste 1kg/4måneder eller 250g/måned. Dobler man dette til 500g/måned og selger 5-15g/uke per faste kunde (gj.snitt 10g/uke) trenger man en 12-13 kunder. Selger man til 100kr/g drar man inn 50k hver måned, samtidig som man har så små volum at man aldri har mer enn 15g på seg hver gang man leverer og kundekretsen er liten.

Den typen kunder jeg ser for meg er sikkert villige til å betale 200kr/g bare det de slipper alt hazzle og greiene man leverer er fra øverste hylle. Da kan man kanksje tjene 100k/måned.
Sist endret av Fasett; 11. august 2012 kl. 18:30.