View Single Post
Har vært inne på tanken selv, men det blir nok bare med tanken. For det første orker jeg ikke investere den innsatsen som må til for å gjøre det profesjonelt. For det andre aner jeg ikke hva jeg eventuelt skulle gjort som innebærer høy avkastning og lav risiko.

Siden jeg er i IT-bransjen hadde det jo vært mest naturlig å drive med datakriminalitet, og tror faktisk det er penger å tjene på det om du setter deg ordentlig inn i ting. Et annet problem vil være at jeg er rimelig lovlydig, og jeg ønsker ikke å være en snylter og ødelegge for andre.

Hadde vært deilig å tjent fett noen år, for så å trekke seg tilbake og nyte resten av livet uten denne føkkings jobben jeg er lenket til Livet handler ikke om å jobbe, men om å nyte!

Når det gjelder ditt tankeprosjekt så tror jeg det er mulig hvis du virkelig ønsker å begi deg inn på det, men tror det kommer til å koste både tid, penger og nerver. Den største faren er nok at du må regne med å bli straffet hardt om du blir avslørt. Straffeloven sier følgende:

§ 162. Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, erverver, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler med hjemmel i lov er ansett som narkotika, straffes for narkotikaforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år.
[COLOR="Red"]Grov narkotikaforbrytelse straffes med fengsel inntil 10 år. Ved avgjørelsen av om overtredelsen er grov, skal det særlig legges vekt på hva slags stoff den gjelder, kvantumet og overtredelsens karakter.
Gjelder overtredelsen et meget betydelig kvantum, er straffen fengsel fra 3 til 15 år. Under særdeles skjerpende omstendigheter kan fengsel inntil 21 år idømmes.[/COLOR]
Uaktsom narkotikaforbrytelse straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år.
Medvirkning til narkotikaforbrytelse straffes som bestemt ellers i denne paragraf.
Bøter kan anvendes sammen med fengselsstraff.
Opphevet ved lov 22 mai 1953 nr. 3, tilføyd ved lov 14 juni 1968 nr. 4, endret ved lover 21 apr 1972 nr. 18, 12 juni 1981 nr. 62, 8 juni 1984 nr. 57.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hva rettspraksis for denne typen forbrytelser er, men tror du må regne med noen år bak murene om du blir tatt. Vil anta at myndighetene vil ønske å straffe dette hardt for å unngå at hasjdyrking blir en attraktiv virksomhet.