View Single Post
Sitat av KultNick Vis innlegg
Finnes det noe som heter globalt utslipp? Alt utslipp er lokalt, og den globale virkningen vil bli deretter om alle blir mer miljøvennlig.

De jobber også med neste generasjon av dette drivstoffet, som vil være helt CO2-nøytralt.
Vis hele sitatet...
Utslippene fra EcoFuel har lavere lokal forurensning, men slipper fortsatt ut mye CO2, som har påvirkning globalt... Les gjerne innlegget mitt lengre oppe, så ser du at jeg allerede er klar over neste generasjon av drivstoffet.

Poenget er at så lenge EcoPar GTL har så store CO2 utslipp som det er per nå, så er det ikke forsvarlig å gjøre dette avgiftsfritt på landsbasis. Dersom det kan vises til en positiv effekt i byer hvor lokal forurensning er ett problem, så er jeg for at drivstoffet kan gjøres avgiftsfritt i disse områdene, men på landsbasis gir det ikke mening. Naturvernsforbundet sier selv at dette drivstoffet ikke er miljøvennlig (link til artikkel i forrige innlegg).

Dersom neste generasjon av drivstoffet er CO2-nøytralt, så kommer dette mest sannsynlig til å bli avgiftsfritt. Dagens drivstoff er dessverre ikke så miljøvennlig som de selv ønsker å påstå, og er også en av grunnen til at de bruker halvparten av infosiden som om GTL drivstoffet til å skryte av neste generasjon isteden for å skryte av nåværende generasjon...
Sist endret av danielsk; 9. august 2012 kl. 19:59.