View Single Post
Sitat av OnklD Vis innlegg
Ja, en håndballkamp mellom det kvinnelige og det mannlige landslaget ville nok herrene vunnet, det betyr ikke at de er bedre.

Som nevnt tidligere betyr det at de har et dårligere utgangspunkt når det kommer til trening. Men som også nevnt, ser man på verdensrankingen er kvinnene bedre, målt mot andre som har samme utgangspunkt. Så da er altså kvinnene bedre? Målt i ferdigheter mot andre som har det samme utgangspunktet?

Sånn sett er jo t.o.m fotballandslaget vårt helt rævva iforhold til damene.

Nei, å diskutere hvem som hadde slått hvem i en jenter mot gutter kamp er meningsløst etter min mening. Du må se litt bredere enn det.

Ps:

Damene som driver med langrenn tar mer og mer innpå tidene til mennene, men de har stagnert omentrent.
Vis hele sitatet...
Men at mennene slår damene i en kamp må jo nesten bety at mennene er bedre. God håndball er god håndball, uansett hvem som spiller. Jeg argumenterer ikke for at kvinner ikke kan eller skal spille håndball, eller at kvinner er verdt mindre enn menn. Jeg bare synes idrett gjør det slående klart at det er biologiske forskjeller på kvinner og menn, uansett hvordan miljø påvirker oss.