Tråd: Dumme kunder
View Single Post
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Corre: Verden blir et bedre sted med white-knights som deg
Vis hele sitatet...
Jeg er nok ikke alltid en like god kunde. Sist jeg var innom en større elektrokjede nevnt flere ganger i denne tråden snappet det for meg da en selger stod å løy meg rett opp i trynet. Han rodde ut på dypere vann og begynte å bli spydig i tillegg.

Det hele begynte med at jeg kikket litt i kameraavdelingen uten planer om å kjøpe noe. Kommer en solariumsbrun selger med striglet sveis som jeg kan banne på vokset både legger og brystkasse og lurte på hva han kunne hjelpe med.
M: Jeg bare kikker, skal ikke ha noe.
S: Ok, men jeg anbefaler deg å ta en titt på dette hybridkamera. Det er helt rått. (han viser meg noe som ser ut som det kunne vært bygget i lego.)
M: Er ikke interessert.
S: Hvorfor ikke?
M: Det ser ikke ut for å være noe for meg, jeg bruker 5d mkII og kommer ikke til å bytte kamera før MkIII kommer og jeg oppgraderer til det. Den tingen der ser jo ut som den har ramlet ut av ei cornflakes eske.
S: Dette er det nyeste kamera til Sony og helt rått det har 12x zoom (tror jeg det var) og flere megapiksler enn noe annet kamera i klassen.
M: Er det bra med så mye zoom, har alltid trodd at jo mer zoom du hadde jo dårligere ble bildekvaliteten.
S: Nei det er helt feil, så klart er det bedre med mye zoom.
M: Hvor stor er sensoren?
S: Em, eh. (går bort til pcen og trykker febrilsk, ser usikker ut før han plutselig lyser opp) Den er optimaliser for kamera.
M: Javel, men hvor stor er den?
S: Hva har det og si. Det virker ut som du tror du kan gjøre jobben min bedre enn meg.
M: Det kan jeg sikkert, men når du sier at dette kamera er bedre enn hva jeg allerede har hadde det jo vert jævlig kult om det faktisk stemte. Er kamera vann og støtsikkert?
S: Ja, det er laget for å tåle en støyt.
M: Kan jeg se på det? (Selger gir meg kamera og jeg mister det i gulvet og det knuser.)
M: Hva faen, du sa det var støtsikkert, STÅR DU HER OG LYVER TIL MEG!?

Denne kunne nok også vært plassert i dårlig ansatt tråden, men en selger villu uten tvil ha kalt meg en dårlig kunde. Hvis selger leser dette så håper jeg at du måtte erstatte det jævla hybridcornflakeskamera selv!