View Single Post
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Jeg ser ditt poeng, men jeg er fortsatt 100% uenig med deg.
Han henrettet barn uten å bry seg. Å dere våger virkelig å snakke om rettighetene til dette avskummet, dette monsteret.
Han er farlig for samfunnet å bør bli fjernet, så har vi i hvertfall fått fjernet en trussel.

...........


Bør ikke fokuset ligge på rettferdighet og vern av uskyldige mennesker i en moderne stat ?
Du er kanskje uenig i dette.
En slik person kan aldri bli rehabilitert, han er en trussel mot samfunnet. Han bør derfor bli behandlet der etter.
Bør ikke fokuset heller ligge på og sikre 5 millioner mennesker, enn å fokusere på rettighetene til en massemorder.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker ikke om rettighetene til Breivik, jeg snakker om at nå har Norge vært satt på en prøve. Breivik prøvde å riste vår samfunnsmodell i stykker, og vi svarer med en sivilisert rettsak, der rettighetene hans er ivaretatt, slik demokratiet krever.
Da har Norge bestått prøven. I hvertfall i min bok.
Det var jo nettopp derfor Lippestad tok på seg forsvarer jobben, fordi han ville stå opp for demokratiet, nå som det telte som mest.

Hvis det er slik at det norske folks sikkerhet ikke er godt nok ivaretatt, så bør lovene forandres, men vi har faktisk hjemmel i loven til å holde Breivik fanget livet ut.