Tråd: Dumme kunder
View Single Post
Deltidsnykter
elytsmoorhs's Avatar
492
Driver å leser meg igjennom tråden, men jeg tenkte å dele noe som går igjen i sportsbutikken der jeg jobber.
Sykler for voksne menn koster som regel fra 3000~. Vi har stort sett kvalitetssykler og sykler helt opp i 50 000kronsers klassen. Kun noen av barnesyklene våre kryper under 1000,- og de er nesten direkte helsefarlige. Man kan kutte seg på en sveis f.eks. Ikke vår feil, men den halvblinde <insert stereotypisk fabrikkarbeider> som har sveiset den sammen.
Dette eksemplet går igjen, gjerne med samme beløp men tar for meg en spesifikk kunde.

En pakistaner i 50årene kommer valsene inn med full kjole og utstyr. Med den mest gebrokkne norsken sier han:

K: Tuse kråne, gi mai braaaa sikkel.
M: Hva tenker du på? Vi har denne barnesykkelen til 1099,- men te...
K: Nainai, jeg ha tuse kråne, jeg skal ha bra sikkel!
M: Beklager, hvis det er du som skal ha sykkelen, så kan jeg desverre ik...
K: Faens måkkabottikk asså. *stormer ut*

En annen fin en er en kunde som skal ha ny sykkel. Voksen norsk mann. I dette tilfelle var det min kvinnelige kollega, som etter litt prating fant ut av hvilken type sykkel han ville ha.
For å finne hvilken rammestørelse som passer han best, spør hun hvor høy herremannen er.

Blir svart med: HVAH!? Hva slags sprøsmål er det!? Makan.. *snur ryggen til og går ut*

Mannen var av helt normal kroppsbygning i både høyde og bredde, så vi skjønte ikke helt hvorfor han ble fornærmet.