View Single Post
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av 83leo Vis innlegg
For å inkludere skjermkortet bør du først og fremst tenke på mer radiatorareal. 1x120 per komponent er minstekravet så 360 er perfekt til oppsettet ditt. I tillegg må du ha en passende vannblokk til skjermkortet, ev. noen nipler og kanskje litt ekstra slange. Termisk pasta kan også være greit å ha i bakhånd.

Hvis du skal bruke væske med farge må du være oppmerksom på avleiringer og ideelt sett bytte oftere enn hva du bør gjøre med rent vann. Det er vanskelig (ev. alt for lett) å få øye på lekkasjer uansett hvilken farge det er på vannet. Jeg ville brukt farget slange. Luft vil med tiden forsvinne fra systemet uansett så det er ingen stor fordel å se boblene. Selv bruker jeg sorte slanger så et gjennomsiktig reservoar er alt jeg behøver for å se om det er luft igjen i loopen. En boble eller ti er heller ingen krise.

Som sagt så bør du bytte ut blokka som følger med settet du tenker på å kjøpe til noe mindre restriktivt. Ang. vifter så gjør disse en god nok jobb, men du får knapt bedre vifter enn de som følger med settet.
Vis hele sitatet...
Skal få byttet ut viftene og blokken til CPU. Tar nok det største SilentPro settet.
Har sett litt på loops, og tror nok jeg går for denne varianten. BILDE

Pumpen og tanken settes på hverandre? Må de ha noe stativ å stå på, eller kan jeg sette det opp i den delen hvor de optiske diskene skal være? Er litt redd for at noe skal velte ut og sprekke el.

Med tanke på skjermkort, tror du det ville vært en idè å kjøpe en slik GPU kjøler?
Har kortet med Asus sin DirectCU II verson av 7970. Fant ingen tester på den, bare med 680 DirectCU II viftene. LINK
Er det verd pengene og bryet å skifte kjølere med tanke på pris, støy, ytelse og risiko i forhold til vannkjøling? Blir eventuelt etterhvert (om jeg får meg jobb) å kjøpe det nyeste 7xxx serie kortet til AMD som kommer nærmere jul som skal konkurrere med 690 og kjøre CF.

Uansett, med de Zalman viftene tror jeg nok ikke jeg trenger noe LED kit fra NZXT, med sidepanel tror jeg nok det skal bli bra med lys =D

Når det gjelder GPU'en min og overclocking, fikk jeg det ikke til å gå noe gøyere enn 1070 Ghz før BF3 kræsjet og jeg fikk fragmenter i benchmarks. Er det mulig å clocke det høyere, eller var jeg veldig uheldig og fikk et kort som ikke takler OC?

EDIT: Fjernet innlagt bilde pga størrelse D:
Sist endret av Claryn; 20. juli 2012 kl. 22:31.