View Single Post
Sitat av SteinOveHelset Vis innlegg
Nå har jeg ikke lest så veldig mye om sånne adaptere som dette, men i teorien kunne ikke noe sånt her blitt brukt:
http://www.hardware.no/artikler/inte...mnettet/80539?

Togene er jo trossalt konstant koblet til strøm :P
Vis hele sitatet...
Jeg har tenkt på det når jeg sitter på toget og surfer med dårlig hastighet ja. Men nå er det en del mer enn 220 volt i kablene toget bruker. Visstnok er det ti eller tyve tusen volt etter hva jeg har hørt. Jeg er ingen ingeniør, så jeg vet ikke om det er mulig å sende signaler i slike kabler, men en kobler i alle fall ikke til et vanlig adapter som en kjøper på Elkjøp til slik spenning!

Sitat av SteinOveHelset Vis innlegg
Det er jo ikke noe mirakel, NSB burde gjøre alt de kan for å tiltrekke seg passasjerer. Internett er noe som er svært kjekt å ha om man jobber og er avhenging av nett, men da har man vel uansett tilgang til sitt eget mobile bredbånd da..
Vis hele sitatet...
Greit, mirakel er sterkt sagt da, men at et så sidrumpet selskap tenker såpass markedsorientert er likevel imponerende. Hvis en har et mobilt bredbånd kan en like gjerne bruke det ja, jeg gjør det av og til. Selvfølgelig med samme problem i områder med dårlig dekning.