View Single Post
det kommer jo selvfølgelig ann på hvor lang tid det vil ta å sortere alt sammen, avhenger såklart av deg. men først og fremst, må du finne ut om vedkommende som står som din lønningsgiver har tariff avtale eller ikke. hvis han ikke har avtale, så er det helt opp til han hva han vil gi deg i lønn. du kan selvfølgelig forhandle med han, men likevell så er siste ordet alltid hans/hennes. Det jeg også kan anbefale deg er, hvis din lønningsgiver har en tariff avtale, så burde du lese litt om det med ansvars tillegg etc. fordi som nevnt ovenfor så er grunnlønn i tariff 135kr/t, men dette er forskjellig ifra butikker, resturanter, byggfirmaer etc etc. så det du er nødt til å gjøre er å lese deg litt fram til dette.

Jeg er litt i tvil på at din lønningsgiver er medlem av tariff mtp. at dette er en leier, og ikke en stor bedrift, ergo så vil de mest sannsynlig spare masse penger på å ikke ha en tariff avtale.

Hva du kan kreve kommer helt ann på alder, antall timer, og hva du har forhandlet med din lønningsgiver fra starten av.

håper det var til hjelp, ble kanskje en del kluss i skrivingen, og en del skrivefeil, jeg beklager det. men der har du ihvertfall noe hjelp hvis du forstod hva jeg ville fram til