View Single Post
DLF bygger hovedsaklig på ojektivismen(Ayn Rand) og er i mot all slags mulig form for tvang, skatt er overgrep osv. Skjønner den. Jeg er også pissed på skatten, men det er ikke pga pengene i seg selv, heller de moralske illusjonene vi har kviet oss til etter 2vk(blandt annet) som pengene blir brukt på. Hvis vi hadde hatt et forskningsbasert(/"liberalt" i dunno) samfunn/politisk system tror jeg ikke så mange hadde valgt å tilbe dette partiet. Men ja.. jeg skjønner dem, jeg føler også at jeg på et måte betaler Kristin Halvorsen og Jens for å være foreldrene mine mot min vilje og det er jo faen meg kvalmt. Hm, men det er vanskelig fordi liberalister har veldig stor tillit til at mennesket er 1oo% kapable til å vite hva som er best for dem selv(rusmidler osv). Personlig er jeg ikke ferdig med å utvikle mitt eget syn på menneskeheten, så tar liksom ikke noe standpunkt, men må innrømme at det høres idyllisk ut. Spørsmålet er bare om privat veldedighet vil dekke alle utgiftene velferdsamfunnet har i dag. I dunno x)