View Single Post
Sitat av ViceR Vis innlegg
Men hadde vært spennende å se hvordan det fungerte. Michael Moore hadde sikkert fått en fin film ut av det.
Vis hele sitatet...
Michael Moore er vel ganske venstrevridd, så tviler på at han ville laget en positiv film om et slikt samfunn.

Mine tanker om DLF. Jeg liker mye av tankene og mange av argumentene bak er kloke. Men det blir for akademisk og filosofisk for min smak. De nærmest forguder Ayn Rand og alle som ikke underkaster seg henne blir jo hivd på hue og ræva ut derfra. De vil ha en altfor aggresiv utenrikspolitikk og er for intervesjoner i midtøsten.

Jeg tror ikke Norge hadde hatt vondt av å gå mot ett litt mer liberalt samfunn. Tenker legalisering av mildere narkotika, pengespill, vannscooter, snøscooter, osv osv. Men å fjerne alt, med en eneste gang blir håpesløst. Velferdsstaten er så nøye innbygd. Prosentandelen av mennesker som jobber i den papirmølla det skaper er jo enorm, nesten så jeg mistenker at man innfører nye lover, reglement og kommisjoner bare for å skape arbeidsplasser.

Menmen, jeg har ikke troen på det partiet, det er alt for smalt, de vil ikke ha noe å gjøre med andre enn Ayn Rand fanatikere. Et liberalt parti med bredere dørstokk hadde nok blitt mer populært. Men DLF vil ikke bli som FrP som inngår komprimisser og håner selve ideolgien Liberalisme ved å utnevne seg som det.

Men, det er bare mine tanker.