Tråd: Ibogain
View Single Post
bia
Trådstarter
76
Hei igjen!

Nå har det gått over et halvt år siden jeg tok den første ibogain-dosen, og jeg har ennå ikke turt å ta en runde til med ibogain. Jeg tenker fortsatt å prøve Ibogain HCL, men har ikke klart å overbevise meg selv om å gå gjennom en behandling til - det er rett og slett for skremmende.... Bare det at jeg veldig gjerne skulle vært på andre siden av en behandling igjen...

Jeg har forsøkt med mikro-doseringer en periode. Det vil si at jeg har tatt noen hundre mg iboga bark 3-4 ganger i uken. Mange mener dette over tid er nesten like effektivt som en full dose, men jeg er uenig, og liker ikke mikrodoseringen.

I begynnelsen var det veldig positivt. Jeg følte det som om jeg ble minnet på den store dosen og det jeg lærte av den. Og jeg fikk tilbake flyten i livet.

Men etter noen måneder, begynte jeg å merke en mørkere side ved ibogain. Jeg er helt sikker på at stoffet akkumuleres i kroppen, og virkningen når det har gått en periode er sterkere og i tillegg veldig ubehagelig. Jeg begynte å se spøkelser på høylys dag, merket at synet "hang" igjen når jeg snudde på hodet. Jeg ble aggressiv pga en følelse av å miste kontrollen, hodet ble varmt og sløvt. Jeg begynte å snøvle/famle etter ord, gikk på dørkarmer og følte meg som dr.Jekyll/mr. Hyde emosjonelt. I tillegg ble tilværelsen hele tiden preget av en slags angst under overflaten, og jeg har aldri hatt angst i mitt liv før.

Disse symptomene ga seg heldigvis med en gang da jeg sluttet å ta iboga, og jeg kommer ikke til å fortsette med jevnlig inntak, annet enn at jeg tar litt bark nå og da hvis røyksuget melder seg for sterkt. (Jeg sluttet å røyke igjen for et par måneder siden, og hadde god hjelp av iboga i mikrodoser, spesielt i begynnelsen, for å holde røyksuget på avstand).

Ellers vokser lærdommen fra behandlingen i desember fortsatt. Jeg forstår hele tiden meg selv i sammenheng med verden bedre og bedre, og har det generelt veldig mye bedre med meg selv.

Og jeg anbefaler og unner dere alle en tur på ibogain-klinikk for en full IbogainTA-behandling (eller HCL om dere er avhengige av dop og vil slutte). Dette er en helt spesiell plante.
Sist endret av bia; 13. juli 2012 kl. 21:56.