View Single Post
Ser noen snakker om blokert CMD. Jeg lekte meg med Metasplot (testet den nye IE exploiten, den er awesome!), og fikk en meterpreter inn på skolepcen. Husker jeg tuklet litt der inne, prøvde å spawne shells osv. De var blokkerte, men jeg gjorde ett eller annet (husker desverre ikke) som gjorde at cmd ble låst opp. Jeg kom meg også inn i regedit (uten å være admin! :O Den spurte ikke engang) og der var det nøkler jeg kunne endre på for lokal bruker. Det jeg gjetter er at man kan låse opp cmd med en slik ".reg"-fil som endrer nøklen der cmd er deaktivert. Det ligger garantert på nett hvordan du gjør det. Verdt et forsøk.

Noe annet jeg også gjorde var å lage min egen cracka cmd. Om du kan engelsk og kan å bruke ollyDBG eller lignende, er dette lett. Fant en tutorial på youtube som viste dette steg for steg. Du bruker en sysinternals-app (elsker de folka), som viser når nøklen som sjekker om du har tilgang blir lest. Så bithacker du denne (JNE o.l. ==> JMP) addressen. Husk å legg med language-fila, om du får errors.

Beklager at dette var såpass offtopic, men jeg tenkte det kunne være litt grei ekstra-info

Edit: dette var på en VGS pc under STFK.
Sist endret av L33tenGutt; 5. juli 2012 kl. 21:34.