View Single Post
Jeg satt å så på Discovery her om dagen. Jeg så på et program som handlet om en mann som skulle klare seg i Canadas villmark, i jeg tror det var 2 måneder totalt. Han skulle kun leve på villmarken. Programmet var i flere deler så kjenner ikke alle detaljene. Dette var ikke type Bear Grylls som har med seg fult team osv, han var alene. Jeg mener det er rimelig å anta at han har en god del erfaring med natur og villmark.

I den episoden jeg så satt han å gråt halve episoden. Han fikk ikke tak i mat og kroppen og psyken ble nedbrutt av dette. Han klarte seg rett og slett ikke bra! Han hadde dog med seg rasjoner til nød som han tilslutt måtte bruke av.

Når det er sagt så var dette på TV og slett ingen kommentar til hvor bra TS eller andre klarer seg. Det har jeg ingen forutsetninger for å bedømme. Men jeg tror det ville vært svært lurt å holde seg i rimelig nærhet til sivilisasjon og nødhjelp en god stund for å være sikker på at man klarer seg, spesielt om vinteren. Dette bryter kansje med den romantiske ideen om å leve utenfor samfunnet, men heller det enn å sulte ihjel fordi man overvurderte matmengen man er istand til å skaffe.