View Single Post
Sitat av tore- Vis innlegg
Starte egen bedrift? Nei.

Å starte en bedrift er ikke bare bare, og det er hvertfall ikke noe du lærer på det studiet.

Jeg kjenner ikke Noroff så godt, men det er ikke mange studier hvor du lærer IT-drift. Drift / forvaltning bunner ned i forståelse av kommunikasjon, programvaren og en interesse for å gjøre ting smart og enkelt. Jeg kommer ofte bort i typer som drifter IT system som elsker å "mekke på ting". Det er den værste typen siden de ofte ikke skjønner *hvorfor* ting fungerer som det gjør, de har bare klikket seg rundt nok til at *noe* fungerer. Når man da må feilsøke problemer med disse personene *aner* de virkelig ikke hvor de skal begynne.

Jeg tror ikke du trenger å gå en privat skole, det finnes nok av gode alternativer. Kanskje http://www.uio.no/studier/program/inf-pro/index.html ?

Det viktigste er at du lærer hvordan ting henger sammen, ikke hvor godt du kan et produkt.
Vis hele sitatet...
Det spørs litt hva man er ute etter å lære da.. Som nevnt tidligere her, så kan det være greit å ha det grunnleggende inne, blir som å sykle, er greit å lære å sykle før man begynner å sykle ofroad(Dårlig eksempel, men tar poenget?)

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Ikke alle gjør det, men i stor del beklageligvis ja.

Som jeg har nevnt i en tidligere tråd, jeg ga fingeren til kommunal sektor etter at de mente at jeg ikke kunne gjøre en standard it-support jobb uten en master (her snakker vi ikke heltids drift engang, men mer som en "fiks denne pcen"-stilling).
Vis hele sitatet...
Er nettopp det.. Hva skal man med en master eller bachelor for å hjelpe et par idioter som kun trenger hjelp for å bytte noen hardisker, sette opp noen pcer, et nettverk, samt restarte pcen for de.. I værste fall bytte uten pcen og formatere og installere alt på nytt(Bare ghoste den f.eks)

Vet ikke alle gjør det, men alle ser mest på det.. Selvom man lærer jo selvfølgelig en del på videre studier. men på vgs(Hvertfall på veldig mange skoler, kunne man like gjerne klart seg uten) Det spørs litt hva man har av interesse selv da.. Men når jeg gikk IKT så gjorde jeg jo 2ukers prosjekter på en halvtime, og da var jeg ferdig.. Så satt jeg å begynte å spille osv. Og fikk dårlig ordenskarakter pga dette da det ikke er lov. (Men de har jo ikke noe tyngre arbeid å gi uansett)