View Single Post
Hey freaks.
Jeg gikk ut av ungdomsskolen med 2,3 i snitt.
Har hatt mye fravær og egentlig gitt ganske faen i dette skole året men har aldri fått høyere enn 3,0 i snitt når jeg faktisk gjorde en insats heller.
Men det jeg lurer på er om intligens kan måles i prøver og skole arbeid?

Jeg var også innlagt på en post på den lokale barne og ungdoms psykologiske avdelingen der jeg scorte ca 70% (+/-) over gjennomsnittet på alle prøver (Norsk, Matte og Engelsk).
Føler og får høre at jeg som oftest er mer intligent enn jevnaldrende når det kommer til generel kunnskap om litt mer hverdagslige temaer og problem løysninger og at det som oftest er det og gidde og bry seg og konsentrere seg som er problemet mitt.

Så det jeg lurer på er;
- Tror dere det er mangen der ute som egentlig er veldig intligente men som ikke klarer og gjenspeile dette i skole arbeid/prøver?

- Hva er forskjellen på intligens og å være smart?
Jeg ser på og være smart som og være type skule flink, og intligent som at du klarer deg gjerne betre i hverdagen.

Og dette er ikke en skryte tråd.
Det er forskjell på og være og bevist på noe og tørre og innrømme det enn og skryte om det.
Det jeg vil ta opp er at kanskje skulen får frem kunnskapen til elever på en litt feil måte?
Skulle det vert mer tilpasset med tanke på hva hver og en elev trengte med tanke på pc i undervisning, muntlige prøver og andre hjelpe middler som kan hjelpe elven til og få vist sitt beste?

Peace out!