View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Cityofdreams Vis innlegg
Som sagt så kunne jeg nevnt ting angående mange av de statistikkene, men det har ingenting med denne tråden å gjøre, så du kan heller starte en annen tråd for de.
Vis hele sitatet...
Statistikkane toucher jo kjerna i det du ønsker å diskutere ser det ut til. Det var du som drog inn religion, politisk ståstad, likestilling med meir.
Sitat av Cityofdreams Vis innlegg
Det opprinnelige poenget mitt var å forklare at motstand mot religion kan kanskje føre til lettere holdninger til utroskap, siden religion er en så "stor pakke" som mange folk enten omfavner eller gjør veldig motstand mot.
Vis hele sitatet...
Og det poenget har du ikkje underbygd så veldig. Dei fleste godtar ikkje religion som ein pakke, men plukker her og der av det dei måtte like. Andre delar overser dei - slik som den katolske kyrkja vakkert har bevist.
Sitat av Cityofdreams Vis innlegg
Det er heller ikke en påstand at menn er bedre til å holde det skjult, det kan hende jeg har observert tilfeller som ikke stemmer overens med statistikken, men jeg tviler, nettopp fordi det er så mange tilfeller det er snakk om, og undersøkelsen Ompapa nevner støtter også oppom det at flest kvinner er utro, som jeg opprinnelig antok. Dette er et eksempel på at undersøkelselser kan si helt motstridende ting.
Vis hele sitatet...
Ein undersøkelse nokon hevder dei har sett er altså ei god kjelde? Interessant. Kva om eg hevder eg har sett det motsette? Og om du trur statistikk er tilfeldige saker så tar du feil; det er eit fagfelt, og om det er mogeleg å etterprøve tala, om metodikk er oppgitt etc. så aukar det truverdet.

Viare så er det påstand at menn er betre til å halde det skjult jo.