View Single Post
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Du kan du hele pcen til politiet.

Man kan da håpe at politiet har noen som har kunnskap nok og har gjort slikt før.
Med det mener jeg at når dem har datamaskinen å starten den opp igjen og kobler den til internett igjen så kan man håpe at kidden ser at RATèn som han har på datamaskinen er online igjen og forsøker å logge seg inn igjen.

Vist politiet da kjører datamaskinen gjennom en proxy eller en server som er dedikert til dette formålet så kan dem ligge å se på all nettverkstrafikk som RATèn genererer og bruker. Dem vil da se fra hvor han kommer, alså da hvilken IP adresse hans maskin har på internett. Man kan da bare håpe han fortsatt er nok og ikke har kjørt seg gjennom en public proxy server for å anonymisere seg, men man kan også håpe på at han gjør andre ting som denne n00b greia at han faktisk la seg selv til som FB venn og dermed avslørte sin egen FB profil og slik.

Men det kommer jo ann på hvordan politiet velger å forfølge saken og om dem er villige til å bruke ressursser på denne saken. Er jo bare å håpe at dem vil det, samt at dem ikke bruker uker på å forsøke å gjøre det overnemte forsøket på å spore ham.

Det er også viktig at maskinen ikke blir brukt alt for mye. Da vil hackeren ha muligheter til å gå inn på datamaskinen å slette evt. spor og slik.

Bytt maskin, bruk en annen. Så går du inn på FB og andre steder han kan ha vært å fått passordet til. å da mener JEG ALT ... du resetter passordet på alle kontoer på steam, epost, facebook, twitter, BANK, osv. og lager nye passord. Jeg gjentar, du gjor IKKE dette på den maskinen som er hacket. Den har nesten garantert en keylogger, så da er du tilbake til der du startet.
Vis hele sitatet...
Jeg har desverre formatert hele pc-en. Dette er fordi dette er den eneste pc-en jeg har som funker som den skal.