View Single Post
flott tråd, men gadd ikke å lese gjennom hele!
har veldig lyst til å prøve lucid dreaming, men trenger litt veiledning!
fra nå av har jeg tenkt til å telle fingrene mine så ofte som jeg kommer på det, og vær gang jeg våkner opp skal jeg skrive opp så detaljrikt hva jeg har drømt i dagboka jeg har kjøpt og som ligger på nattbordet (det første jeg skal skrive i da jeg står opp)

sånn jeg forstår så våkner bevistheten inne i drømmen da man finner ut at man ikke har 10 fingre, og derifra kan man bestemme drømmen vidre! men det jeg ikke forstår er hvorfor man skal skrive dagbok? kn noen forklare dette?

så til noen spørsmål:
er det farlig å våkner midt inne i en lucid dream av at vekkerklokka ringer? går man i søvn paralyse f.eks?

blir man mindre opplagt da man har luciddreaming? er man liksom trøtt eller utslitt etter LD versus vanlig søvn?

kan man bli ødelagt av LD? litt sånn at man ikke klarer å slutte, men at man automatisk gjør det og det har bivirkninger?

snakker man?, jeg tenker hvis jeg f.eks ligger å drømmer at "roter" med hun deilige dama på jobben? mye stønning som min kjære ikke setter pris på?

sist så vil jeg gjerne at noen forklarer litt til en nybegynner, og kommer med noen tips?

håper noen tar seg tid til å svare på disse spørsmålene !!