View Single Post
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
141
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Jeg vil si at det er nettopp derfor vi trenger å regulere stoffet, slik at vi i større grad kan ha kontroll over hvem som får kjøpe. Når jeg var 15 var det ihvertfall mye lettere å få tak i hasj en alkohol!
Vis hele sitatet...
Indeed, når jeg var 14 var det ca. umulig å skaffe alkohol fordi vi i kompisgjengen kjente veldig få som var gamle nok til å kjøpe pils, men bønne derimot, da var det bare å ringe en fyr så hadde vi stashet i lomma etter 5 min. Ser også stadig flere unge i nærområdet med blodsprengte øyne og sløve fjes, så det vil nok fortsette slik fram til det blir regulert.

Sitat av Laftarfar
Jeg hadde i hvert fall store depresjoner da jeg var tidlig i tenårene. Fant ut etterhvert at det hadde mye med kosthold å gjøre. I stedet for sunn matpakke hjemmefra ble det boller og is-te i lunsjen som de solgte på ungdomsskolen. Etter skolen var det på rema og kjøpe cola. Hjem og koke hvit pasta med ketchup. Da jeg ble bevisst på kosthold og lærte meg å lage mat i 16års alderen, gikk det så ekstremt mye bedre.
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen her, spiste mye usunn og næringsfattig mat før, samt at jeg slet endel med angst og depresjoner. Men for litt over et halvt år siden begynte jeg å snu om kostholdet til å spise mer skikkelig mat (kylling, grovt brød, frukt, ubehandlet kjøtt etc.) og begynte med trening 4 ganger i uka. Etter dette så forsvant de psykiske plagene mine så og si helt, har selvfølgelig gode og dårlige dager, men hverdagslivet er iallefall mer enn utholdelig.

Uansett så tyder dette på at mange psykiske plager er knyttet til generelt dårlig livsstil blant de unge og det forbrukersamfunnet vi lever i.