View Single Post
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Oi, unntak?
De tragikomiske eksemplene du kommer med er ikke til å tåle en gang, du begynner å bli irritert nå, framfor å ha en fattet og rolig diskusjon. Hva om jeg mener noe annet enn deg?
Vis hele sitatet...
Eksemplene er bare "tragikomiske" fordi de er surrealistiske i dine øyne. Noe de også er i Norge i dag. Men det setter hele saken om prinsipper og unntak på spissen. Vi har ikke spillerom til å gjøre "unntak", da ville det vært veldig mye mer urettferdighet enn når vi holder fast ved prinsippene. For å være helt ærlig er jeg ganske smilende og fornøyd akkurat nå, ikke minst fordi en kvasiallviter tror han klarer å tolke følelsene mine over nett.

Det er i orden at du mener noe annet enn meg. Men på et diskusjonsforum bruker man argumenter for å prøve å vise at en selv har mer rett enn andre. Jeg har fremdeles til gode å se et argument for hvorfor det bør være akseptabelt å vike fra prinsippene våre og drive anarki i norske rettssaler. Forståelig, ja, men akseptabelt? Nei.

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Har jeg kjørt for fort, mister jeg lappen. Hvorfor skal du komme med eksempler om forlenget straff når vi i utgangspunktet diskuterer noe helt annet? Vi diskuterer hvorvidt det som har skjedd er, ikke hvor stor straff han eller Breivik skal få for sine handlinger.
Vis hele sitatet...
Du mister lappen hvis man følger norske rettsprinsipper ja. Men dersom man gjør unntak, så kan man velge å straffe deg veldig mye strengere. Hvordan kan du påstå at det IKKE er dette diskusjonen dreier seg om? Den siste setningen skjønte jeg ikke helt. Mener du at diskusjonen går ut på om han kastet en sko eller ikke? For det tror jeg vi alle kan være enige om at han definitivt gjorde, ja. Så går diskusjonen om dette er greit eller ikke?

Og jeg sier ikke at det er uakseptabelt fordi det er ABB som sitter i stolen og fordi jeg er så kjempekjempeglad i han. For min del spiller det veldig liten rolle om ABB lever i lykkerus eller om han pines resten av sitt liv. Det jeg prøver å fortelle deg, er at jeg ikke vil ha anarki i steder som norske rettssaler hvor staten Norge er i regi. Uavhengig av hvem som kaster, eller blir truffet. Man prøver å føre en sak ordentlig og redelig, og da vil man unngå bajaser som driter i alt som heter folkeskikk og rettsprinsipper og ødelegger for saken.

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Du er bare irritert fordi jeg ikke har det samme synet som deg. Forventer du at alle er like som deg? En realist? Du har vel opplevd alt du, så du kan sitte der og på overlegent vis heve deg over alle andre.
Vis hele sitatet...
Nå er du bare usaklig.

Forøvrig er det tragikomisk å se hvordan du overbruker ordet "tragikomisk".