View Single Post
Min første runde med grønt fant sted i februar 2012. Jeg har røyket en 4-5 ganger etter dette. Det er en fritidsaktivitet jeg stortrives med, og jeg har blitt engasjert i kampen for legalisering.
Here we go

En venn av meg hadde klart å skaffe 4-5 gram med grønt, av uvisst kvalitet. Han tok med seg dette og bongen til en felles venn av oss, og jeg møtte opp der. Vi både mekket og røyket på badet til sistnevnte kompis, da veggene var av sten og ikke trakk til seg lukt.

Den mest erfarne av vennene mine holdt bonger for meg, mens jeg tente lighteren og trakk ned. Jeg kjente en trang til å hoste med en gang, men jeg klarte å holde det nede i 6-7 sekunder før jeg måtte gispe etter mer luft. Bongen gikk på rundgang et par ganger uten at jeg kjente noe effekt. Jeg begynte å bli bekymret for at jeg ikke skulle kjenne noe i det hele tatt, da jeg hadde blitt fortalt at mange ikke fikk effekt de første 2-3 gangene. Men der tok jeg grådig feil.

Effekten melde seg først da en av vennene mine kalte meg ''hore''. Jeg vet ikke hvorfor jeg fant dette så usannsynlig morsomt, men det gjorde jeg i alle fall. Latterkrampen tok overhånd, og jeg satt der i sikkert 20 sekunder uten å klare å utale et eneste ord. Jeg prøvde å hysje på kompisen som hadde fått meg til å le, hvorpå han svarte ''hvorfor hysjer du på meg, det er du som bråker, hore''. Dette var også helt usannsynlig morsomt, og jeg fant ut at jeg måtte komme meg ut av badet før jeg mistet pusten fullstendig.

På veien ut av badet møtte jeg en annen av kompisene mine. Han hadde hatt problemer med å trekke ned røyken, og hadde derfor ikke noe effekt. Jeg prøvde å advare ham mot å gå inn på badet, siden det satt en fyr der og kalte folk ''hore''. Desverre hadde jeg fortsatt for lite pust til å si noe som helst, så jeg gikk bare forbi kompisen og ut på stua. Der fant jeg en pose med potetgull, og jeg var overbevist om at den kom til å smake bedre en noe annet i hele verden. Dette hadde jeg helt rett i.

Jeg skal ikke en gang prøve å beskrive hvordan smaken av sprøstekte og saltede potetflak føltes, men de av dere som har spist potetgull i rus før vet sikkert hva jeg snakker om. Det var helt ekstremt, og jeg ble sittende i nesten et kvarter mens jeg spiste. (Det skal nevnes at jeg ikke hadde noe begrep om tid, men kompisen fortalte meg i etterkant hvor lang tid jeg hadde brukt på forskjellige ting.

Desverre ble posen med potetgull tom rimelig fort(15 min), så jeg gikk tilbake til badet hvor resten av folkene satt. Jeg plasserte meg elegant i badekaret, og der ble jeg sittende i omtrent en halv time. På dette tidspunktet hadde jeg min første ''trip'':

Jeg opplevde å se livet mitt gjennom en serie med skjermer. Hele verden var bare en diger server, og jeg satt bak datamaskinen min og kontrollerte min virtuelle figur. På dette tidspunktet følte jeg meg helt klar i hodet. Opplevelsen av rus var bare en bug på datamaskinen min, noe som gjorde karakteren min forvirret. Jeg har ikke peiling på hvor lenge jeg satt slik, men jeg husker at jeg kom tilbake til virkeligheten fordi kompisen min ristet i meg og fortalte meg at vi måtte ut for å treffe ei venninne som skulle besøke oss. Så vi kledde på oss og gikk ut.

Med en gang jeg kom ut døra kjente jeg at jeg ble mye klarere i hodet. Jeg fikk det for meg at jeg skulle gå så sofistikert som mulig, samtidig som jeg hadde lyst til å hoppe rundt. Jeg ble enig med meg selv om at hvis jeg hoppet og spratt i 20 sekunder, så skulle jeg gå helt rolig etter det.

Vi traff veninna vår på en parkeringsplass ca 50 meter unna huset vi fyrte i, og vi gikk rett tilbake etter å ha plukket henne opp. Når vi kom inn fyrte vi opp bongen med det vi hadde igjen av grønt. Jeg var rimelig gira når vi kom inn, men med en gang jeg hadde tatt et par drag ble jeg helt slapp i hele kroppen.

Jeg gikk og la meg i en av stolene som sto i stua, og resten av gjengen ble med. Jeg husker at kompisen som ikke fikk noe effekt spilte av noen sanger på PCen sin, og at en annen kompis kom innom iløpet av kvelden. Han dro etter noen timer, og veninna vi hadde plukket opp ble med ham. Etter dette er minnene mine helt borte, og jeg husker bare at jeg våknet i senga i en av gjesterommene i huset. Morgenen etter ble jeg fortalt at jeg hadde lagt meg på teppet som lå på stuegulvet, før jeg reiste meg igjen og la meg i senga jeg husker at jeg våkna i. Men dette har jeg altså ingen minner om.