View Single Post
Vi har godt til innkjøp av endel HP8200 Elite Small Factor Form pcer. Vi har tidligere benyttet HP 7900-8100 uten problemer. Denne gangen har jeg dessverre støtt på et problem.

Når jeg har installert XP (med SP3) og oppdatert alle drivere (fra HP.com) blir plutselig pcen SVÆRT treg å starte. Den kommer opp med desktopen og alle ikonene, men den "henger" i ca 3-4 min før det kommer igang igjen.

Når jeg sjekker services, ser jeg at det er WORKSTATION som stopper opp. Står på "starting" i ca 3 min før den går over til started. Først da kommer nettverkene og resten igang.

Jeg tror problemet kan være nettverks kortene. Når jeg disabler alle 3 går oppstarten mye raskere (ca 10-20 sek). Men med en gang jeg enabler et av de, får jeg samme problem som tidligere

Har installert 3 stk
- Intel 82579LM Gigabit Network
- Intel PRO/1000 GT Desctop Adapter
- Intel Gigabit CT Desctop Adapter

Alle er instalert med nyeste driver fra intel (Intel Win32.exe versjon 17). Har forsøkt å avinstallere, for så å installere på nytt uten hell. Har også forsøkt eldre driver (versjon 16.7)

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan løse dette ? Problemet finnes ikke når jeg benytter Win 7.