View Single Post
Sitat av sykotisk Vis innlegg
Jeg vet rett og slett ikke. Men hvis man tar å flytter blikket bort til andre land der muslimene styrer, og hvite kristne er i mindretall så er det jo en del fler konflikter og angrep mot kirkene. Correct me if im wrong.
Vis hele sitatet...
Ja det skjer relativt ofte, men disse landene har også fellestrekk som må tas i betrakting, f.eks fattigdom, mangel på utdanning, lite utviklet osv. Den generelle misnøyen og dårlige levestandarden kombinert med påvirkning fra ekstremistiske grupperinger og personer er nok viktige faktorer i radikaliseringen, som fører til forfølgelsen og diskriminering av kristne.

I Nord-Afrikanske land som Tunisia og Egypt så lever den kristne minoriteten med en muslimsk majoritet, og så vidt jeg vet så er ikke forfølgelse og diskriminering av kristne der særlig utbredt til tross for at muslimer er en majoritet. Jeg kan tenke meg at dette rett og slett skyldes en høyere levestandard.

Proporsjonalt med innvandringen så øker dog antallet grupperinger og individer med en høyreekstremistisk ideologi. Det at politiske partier som Nasjonal Front, Jobikk og Sverigedemokratene i henholdsvis Frankrike, Ukraina og Sverige som alle ligger ganske langt ute på høyre fløy får rekordhøye oppslutninger på valg er eksempler på dette.

Så hvis denne utviklingen fortsetter så ser jeg egentlig ikke bort i fra at all innvandring stoppes gjennom demokratiske virkemidler, eller at det bryter ut borgerkrig i store deler av Europa.