View Single Post
Sitat av gotejds Vis innlegg
Fritenker du tenker jeg. Tror du alt Breivik gjorde handler om rase og innvandring?? Det handler mer om venstresidens manglende tålmodighet til å lytte til meninger fra høyresiden og omvendt enn noe annet. Breivik mener han har levd i ett land der det ikke plass til å lytte til alles meninger, altså ett falskt demokrati. Alt han ville var å bli hørt, ett sted å snakke fritt om sine meninger, noe som han mente var umulig i Norge uten å bli kalt rasist, facist osv. Klart det kan gjøre en mann gal, når han tydeligvis er besatt av å fortelle andre om meningene sine?
Vis hele sitatet...
Som nevnt tidligere i tråden: hva betyr dette konkret i praksis? På hvilken måte har høyreekstreme muslimkritikere "ikke blitt hørt" i Norge de siste tjue åra?

Det handler selvsagt ikke om at han og han likesinnede føler at de ikke har blitt hørt. Det handler om at man ikke har fått gjennom meningene sine gjennom en demokratisk prosess, og at man dermed tyr til terror fordi man vet så inderlig godt at folk flest ikke er enig med en. Massemorderen har hatt de samme mulighetene til å si sine meninger og har i aller høyeste grad også gjort det, men fordi han så at han ikke fikk gjennomslag for sine sinnsforvirrende og voldsforherligende ideer valgte han terror som utvei i stedet for debatt.

Jeg blir fysisk kvalm over nazipakket som hevder seg "sensurert" og "ikke tatt på alvor". Det er noe forbannet piss og argumentene som brukes er et desperat forsøk på å framstille seg som en undertrykte martyrer. Fy faen.

Jeg har vært aktiv på den politiske venstresida og har skrevet massevis av avisinnlegg og pressemeldinger som aldri kom på trykk eller ble reelt behandlet av media, men i motsetning til naziavskumet skjønner jeg at dette er en del av demokratiet.