View Single Post
Sitat av seven_up Vis innlegg
nå er det slik at leger har tausehetsplikt uansett ned til 16 år(seksuell lavalder) med tanke på abort osv. Og personer under 16 blir det vel neppe lettere for ved en legalisering? Eller skal man legalisere cannabis for 15 åringer å nedover også tenkte du?

"Som du sier så kan det også være at folk ikke vet at leger osv har taushetsplikt, slik at de ikke oppsøker hjelp pga det." -Marr

Jeg hører du sier de ikke oppsøker hjelp, men mine bekjente som arbeider i yrket har stort sett veldig ulik oppfattning.

Har du noe å vise til når du sier at personer ikke tør å oppsøke lege eller psykolog? Er dette ett utbredt problem altså? Jeg har rett og slett aldri hørt om dette problemet før.
Vis hele sitatet...
Hva er det du prøver å komme frem til? Det virker som du prøver å klamre deg til det lille det ikke går an å henvise statistisk til, selv om du selv ikke bidrar med noen konkrete kilder selv bortsett fra "mine bekjente" . De første setningene dine er ikke lett forståelige engang.

For meg virker det bare som du vil kverulere for å kverulere, og ikke prøve å komme frem til noe. At du ikke har hørt om det problemet før sier vel litt om din kjennskap til temaet, og ikke om det eksisterer eller ei.

Hvis jeg skal svare med samme kildehenvisning som deg kan jeg jo si at "mine bekjente" har frykt for å kontakte offentlige instanser på grunn av alle de negative sanksjonene de har opplevd fra offentlig hold. De har opplevd så mye negativt at de ikke har troen på offentlig hjelp.

At leger har taushetsplikt har ikke så mye å si, det er vanligvis ikke en "lege" du oppsøker for behandling av psykisk lidelse eller rusproblem. Det er ikke uvanlig for personer å oppsøke psykolog på grunn av rusmisbruk, men du må selv greie å se forskjellen på de som har et rusproblem og de som fungerer helt fint i samfunnet selv om de bruker ulovlige rusmidler.

Når du i samme sleng generaliserer alle parter involvert i bruken av ulovlige rusmidler som "narkomane" og referer til "hvilke stoffer de har tatt, hvor de stikker osv." viser dette bare til din ignorante holdning til begrepet "narkoman" og antyder at ulovlig rus er synonymt med sprøyter.

Ta deg et steg ut i den virkelige verden og opplev ting med egne øyne, når du skal ha så krasse meninger uten mulighet for å ta selvkritikk eller være ydmyk ovenfor emner det tilsynelatende ser ut som du ikke har peiling på.

Det er ikke meningen med personangrep her, men ærlig talt.
Sist endret av Muskatp$ych0; 17. april 2012 kl. 09:03.