View Single Post
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Jeg forstår hva du mener, men jeg synes at individer, som deg selv, bør oppsøke psykolog eller støttegrupper hvis dere har et behov for å bruke illegale rusmidler. De er der for å hjelpe.

Og ja, jeg forstår at det ligger i menneskers natur å være nysgjerrige, men nysgjerrighet varer ikke over flere år over det samme rusmiddelet. Du har prøvd det en eller to ganger - da er det virkelig ikke behov for mer, og nysgjerrighet på tyngre stoffer får man finne ut av på andre måter enn å prøve dem ut i praksis.

Men kommer ditt behov for å ruse deg av psykiske årsaker/lidelser? Da kan man kanskje tenke etter om det er langtidsvirkningen av cannabis som har utløst psykise problemer. - om ikke bare skade hjernen har påtatt seg pga. av røykskade. Husk at kroppen ikke er laget for å puste røyk, enten det er fra sigaretter eller cannabis.

Grunnen til at flere her ser på meg som trangsynt er pga. signaturen min, og det kan jeg godta, for det endrer ikke min evne til å reflektere over det jeg leser her.
Vis hele sitatet...
Dette her synes jeg faktisk var ganske festlig å lese, beklager på det dypeste.

Jeg forstår hva du mener, men jeg synes at individer, som deg selv, bør oppsøke psykolog eller støttegrupper hvis dere har et behov for å bruke illegale rusmidler. De er der for å hjelpe.
Vis hele sitatet...
Når forbudet er der er så er det veldig vanskelig å oppsøke psykologer eller støttegrupper, dette fordi samfunnet straffer deg for det du har gjort, og ikke prøver å hjelpe deg. Å gi deg en bot på 5000kr hjelper ikke en dritt, selv ikke om boten hadde vært på 30.000. Det virker som om du generaliserer de narkomane på plata med brukere av rusmidler som meg og utrolig mange andre.

Hvorfor skal det ikke være lov til å utforske litt mer av seg selv og verden? Spesielt når det ikke har noen direkte innvirkning på deg?

Nysgjerrighet på tyngre stoffer får man finne ut av på andre måter enn å prøve dem ut i praksis.
Vis hele sitatet...
Fortell meg en god måte å gjøre dette på, takk

Men kommer ditt behov for å ruse deg av psykiske årsaker/lidelser? Da kan man kanskje tenke etter om det er langtidsvirkningen av cannabis som har utløst psykise problemer. - om ikke bare skade hjernen har påtatt seg pga. av røykskade. Husk at kroppen ikke er laget for å puste røyk, enten det er fra sigaretter eller cannabis.
Vis hele sitatet...
Nei, mitt behov for å ruse meg kommer ikke av psykiske årsaker/lidelser. Det kommer av natur. Du ruser deg du også, det er bare å innse det.

Tror du hadde hatt godt av en spliff sammen med meg og relativt mange andre freaks

Du aner faktisk ikke hva du går glipp av, just sayin'