View Single Post
Sitat av Cheese Vis innlegg
Når du først tyr til person-angrep derretter caps lock, så har du allerede tapt diskusjonen.
Selv om jeg nødvendigvis ikke er helt enig med loven har jo forsåvidt fyren rett. Per i dag er det klassifisert som narkotika og det er ulovlig.
Du motsier også deg selv når du av en eller annen grunn kaller meg ex-narkoman når jeg sa at jeg røyket i ny og ne tidligere i tråden.
Bare gi deg mens leken er god, du driter deg ut.
Vis hele sitatet...
Det er riktig at Cannabis står på narkotikalista per dags dato, men hvis alle skulle forholdt seg nøytrale til lovgivningen hadde det jo aldri skjedd forandringer, ergo ville de samme problemene fortsatt å eksistere. Når vi har ett så omfattende og variert miljø rundt Cannabis, ser vi nå (og har sett tidligere) at en så generell lovgivning og håndheving av den, rett og slett ikke fungerer. Dagens Cannabis-politikk og kriminalisering virker mot sin hensikt fordi den bare bidrar til at det fortsetter å være kriminelt. Som kjedereaksjoner rundt dette oppstår en organisert kriminalitet med en enorm, svart, uregulert og uskattet inntektskilde. Når man appåtil får stigmatisering av bruk og kultur rundt det, bidrar det bare til å utstøte og skille ut de som velger å bruke Cannabis. Som en effekt av det så blir det veldig problematisk å være åpen rundt egen helse og rusbruk/misbruk og folk får ikke/ tør ikke oppsøke den hjelpen de trenger. Alt dette fordi hjelpeapparatet (inkludert sosial krets og familie) ikke er vinklet mot en human løsning på problemet som fokuserer på den som trenger hjelp, istedenfor ytterligere sosiale og juridiske/økonomiske sanksjoner. Hvis dere virkelig tror alt er fryd og gammen med lovgivningen og stigmaen rundt den, er jeg skeptisk til at dere har opplevd den personlig. "Men så la være å røyka da for f**n" sier dere kanskje da. Faktum er at mennesket har villet ruse seg fra tidenes morgen, og hvis man virkelig skal forhindre og straffe en menneskelig lyst i så stor grad i ytringsfrihetens Norge, som er såpass utviklet og moderne i forhold til oldtidens stammesamfunn, da er det noe jeg ikke helt forstår. Folk HAR lyst til å ruse seg, og folk liker IKKE at andre straffer en for et valg man tar som primært bare skader seg selv.

God kveld.
Sist endret av Muskatp$ych0; 16. april 2012 kl. 22:22.