View Single Post
Best uten ball!
r0bin's Avatar
691
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det ville ha kostet mer å få nyprodusert 70-talls furumøbler til fengselet i Halden enn å kjøpe nye masseproduserte møbler. De kunne selvsagt ha tatt de nye hvitbeisede møblene i Halden-fengselet og malt dem i en blek gulfarge slik at de hadde sett styggere ut, men det hadde jo også kostet penger.
Som du ser av bildet lengre opp i tråden har de faktisk ikke tatt seg råd til gardiner i Halden og det sparer de jo penger på. Ikke har de sånn fin korktavle heller som de har i det bildet du linker til.

Når det gjelder flatskjerm eller ikke kunne man selvsagt ha fått Sony eller Panasonic til å gjenoppta produksjonen av tjukk-skjermer. Da hadde de kriminelle virkelig lært!
Vis hele sitatet...
Virkelig?
Mener du det er en umulighet å lage fengsler med hakket lavere standard enn det Halden fengsel opererer med?
Synes du virkelig ikke at å bruke 6,1 millioner kroner på utsmykke vegger i et fengsel ikke er noe betenkelig når vi feks har gamle mennesker som bor i gangen på eldresentere eller folk står i månedsvis i kø for å få en opereasjon.


Igrunn ganske ferdig med å diskutere dette, da jeg egentlig ikke har sånn forferdelige sterke meninger om dette. For jeg er helt for at innsatte skal ha en ålreite bo og leveforhold når dem soner sin straff. Jeg bare synes at Halden ligger et hakk eller to over hva standarden burde ligge på et norsk fengsel.