View Single Post
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av GonZaLo87 Vis innlegg
Ja, for meg ser faktiskt den cellen ut som et helt kurrant enkeltrom. Greit nok at det ikke er grand hotell, men hvis man sjekker inn på et middels hotell her i Norge får du ikke noe særlig bedre, med unntak av et noe større bad
Vis hele sitatet...
Det er et nytt fengsel, så ja, rommene ser ganske greie ut. Hva skal de se ut som da mener du? Møbler tatt fra Fretex? Vil ikke si det er mye luksus over de møblene du ser på bildet.


Sitat av GonZaLo87 Vis innlegg
Så spør jeg deg. Er det nødvendig at hver eneste fange har en privat tv på sitt rom? Skal ikke fengsel være en plass hvor man i utgangspunktet skal tenke over det man har gjort og ikke ønske å havne tilbake på den plassen man har havnet. Vil det virkelig være så ille og havne tilbake til disse cellene her?
Vis hele sitatet...
Ille? Mener du de som soner straffen sin skal ha det vondt? De er fratatt friheten sin. Ingen kontakt med venner, familie, enkelte har unger på utsiden de mister kontakten med, som de aldri får bygget opp igjen slik den var før de gikk inn til soning. Det vil jeg tro er vondt nok i seg selv.

De må få ha noen form for stimuli, ellers blir de sittende se på malinga som tørker på veggen. Isolasjon er ikke akkurat det som forebygger på en god måte. De bør få ha en TV så de slipper tenke negativt døgnet rundt, negative tanker hjelper ingen.

De fleste som soner lengre dommer mister kontakt med venner og familie. Kjæreste/kone som går fra dem. De har satt seg selv og familien i en dårlig situasjon. Tror ikke akkurat de gleder seg til å bli løst inn på cella om kveldene fordi de har en TV.

Sitat av GonZaLo87 Vis innlegg
Off topic: Når jeg var i militæret fikk vi noenlunde samme betalingen som i fengselet, vi bodde på et større rom, men dog i køysenger med 6 stk på rommet. Vi betalte selv for et 1tv som vi delte på.. og gjett.. vi delte do og dusj med 60 andre.

Ser du at dette ikke står i kontrast til hverandre?
Vis hele sitatet...
Av de jeg kjenner som har vært i militæret så er det kameratskapet som har gjort til at de har trivdes i militæret. Det er noe de bygger opp, fordi de lever akkurat som du beskriver. Har du det ille i militæret så er ikke veien lang fra legen til du sitter på bussen på vei hjem.
Sist endret av stagg; 14. april 2012 kl. 16:47. Grunn: Rot