View Single Post
Synes man bør ta slike undersøkelser med ei klype salt.
Man burde fått igang en skikkelig debatt, ser begge sider får fremme sin sak.
I dag er det ikke slik. Sett om det vil påvirke personer som i dag er imot liberalisering.
Problemet i dag er at det er mange som har veldig bastante meninger når det kommer til rusmidler, ordet narkotika bringer frem mange merkelige meninger blant mange synes jeg.
Synes det er irriterende at flere kan møte opp i media, komme med påstand etter påstand uten noe som helst kildefremvisning, utenom at flere backer det opp med at "forskning viser" påstand.

"Mange viser til Lisboas liberale narkopolitikk, men jeg har vært der, og har aldri blitt tilbudt så mye narkotika. Jeg ville aldri sendt min egen sønn eller datter dit, når man får tilbud om kokain tre ganger på ti minutter. " - Rooth
Vis hele sitatet...
Hypotetisk sett, viss man hadde solgt kokain kontrollert tror jeg dette ville blitt ett mindre problem, ikke omvendt.
Forbud gir generelt sett lite kontroll, gir heller vekk kontroll som en stat kan ha viss den greier og erkjenne at politikken som har blitt fremmet i ca 50år har feilet. Noe som er veldig vanskelig...
Sist endret av sneipen; 11. april 2012 kl. 23:01.