View Single Post
Sitat av Tnh Vis innlegg
Nå tviler jeg da sterkt på at det er cannabisen som er direkte årsak til at noen er arbeidsløse og ikke gidder å jobbe, det er andre faktorer som spiller en mye større rolle - og mange begynner også å røyke cannabis på grunn av at de ikke har arbeid.

Hva begrunner du denne påstanden med? Cannabis er ikke fysisk avhengighetsskapende mens alkohol i motsetning har både et sterkt fysisk og psykisk avhengighetspotensiale.
Vis hele sitatet...
Direkte årsak til arbeidsledighet er det ikke, men de blir ikke akkurat lystne på å søke jobb heller når de ligger i denne hasjtåka.

Det at Cannabis ikke er fysisk avhengighetsskapende må nok bare avfeies som en propagandamyte fra "ja-siden" av legaliseringsdebatten. Jeg har selv opplevd det, og sett det på så mange bekjente at jeg fint kan konkludere med at det ER avhengighetsskapende.
Hvordan forsvarer du det faktum at opphold etter en gitt mengde bruk gir abstinenser? Er ikke abstinenser en fysisk respons på akkurat avhengighet?

Det at faren er større for avhengighet ved cannabis kontra alkohol forsvarer jeg med det faktum at man blir fyllesyk av alkohol, og at det for de fleste smaker vondt og i det hele tatt frister svært lite dagen derpå. Cannabis derimot er like fint dagen etterpå som dagen før, og i verste fall får man en liten bakrus i form av at man er litt bakfjern, men det gjør ikke så vondt som å ligge kveila rundt ei porselenskål og brøle etter elgen som aldri - noen sinne - kommer til å befinne seg der nedi, mens man samtidig har tømmermenn som jobber på akkord.