View Single Post
Jeg synes at Atxbreabeatyb sine argumenter i toppen her er veldig rare? Jeg elsker MacOS, men jeg elsker også Windows. Jeg bruker Windowsmaskinen min, en stasjonær, til spilling og tyngre bruk. I tillegg bruker jeg macen min til programmering, tekstbehandling, se på film når jeg er ute og reiser og ellers som en mer "slappe av"-maskin.

Hvorfor mener jeg at man burde kjøpe seg en bærbar mac istedenfor en bærbar pc?
* Macene har bedre byggekvalitet og generelt sett så føler jeg et mye større eierskap til produktet med tanke på at det rett og slett er laget av bedre materialer
* Macen har ekstra finesser som det allerede nevnte tastaturlyset, den har i tillegg en fabelaktig skjerm, en FANTASTISK styreflate (haha trackpad til pc suger så helt utrolig. Samsung sine padder er ikke i nærheten en gang.) og en knallgod og smart lader
* Macen har vesentlig bedre batterilevetid enn hva noen PC til samme pris klarer å matche. Dette kommer av at MacOS er skreddersydd for dens hardware og at man derfor slipper all dritten som vanligvis ligger forhåndsinstallert på en datamaskin (1)
* Macen passer også generelt sett bedre for forbrukere som ikke helt vet hva de bruker en datamaskin til (ie. "Vanlig bruk") da den kommer preinstallert med all den softwaren du trenger. Alt fra bilderedigering til PDF-behandling, musikkavspilling og videobehandling.


Grunnen til at jeg velger bærbare macer er: Kvalitet fremfor kvantitet
Ingen kan ta fra meg dette synspunktet. (2)


(1) Hvis noen prøver seg på kommentaren: "Hvorfor installerer du ikke bare en clean versjon av Windows da????" Så er svaret mitt det at jeg finner det kvalmt å tenke på at jeg skal kjøpe meg et produkt, som jeg så i ettertid må reinstallere for å få det slik jeg vil? PC-selskapene får jaggu meg ta å drite i all den reklamevaren. Makan.
(2) En av mine fine eksempler på dette er den fabelaktige Samsung 7-serien som nettopp er sluppet på markedet. Den fantastisk fin (kopi av macbook pro) maskin som har alt man trenger, men styreflaten er MØKK og skulle du jagge ikke se at de klarte å ødelegge aluminumsdesignet med en plastplate under. HVORFOR kan de ikke bare levere kvalitet HELE veien gjennom? De skal alltid ta billigløsningen for å lure kunden. Æsj.