View Single Post
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av PureRushh Vis innlegg
Jeg vil peke ut noe. Måten mac blir laget på er veldig spesielt. De fleste windows maskinene har plastikk kabinett osv. Macen er av aluminium som er laser behandlet, skjært ut, pusset osv. Det er så mange detaljer. Puls-lyset som viser om maskinen er i idle er bak mange aluminumshull som er laget av laser stråler. Det jeg vil frem til er at "kabinettet" til macen tar lang tid og lage å går gjennom dyre behandlinger. Dette får nok utslag på prisen.

Jeg har mac og windows å liker begge maskinene. Er mest glad i macen da
Vis hele sitatet...
Tja, er jo bare i nyere tid lowend macene har fått aluchassis, før var det jo det største pisset av plast som noensinne var produsert, apple ville heller ikke fikse eventuelle skader i plasten som oppsto ganske ofte hos mange brukere.

Og når de kun lager la oss si 5 forskjellige chassis er det ikke noe vanskelig å gjøre det passelig gjennomført, når vi snakker en seriøs hardwarevendor som f.eks HP som har til enhvert tid 20-30 forskjellige chassis blir det noe annet.

Sitat av PureRushh Vis innlegg
Noen liker detaljer, kan du ikke bare fatte det?
Vis hele sitatet...
Hvis en detalj er det som får deg til å kjøpe en bil \ et hus \ en pc, og si at den detaljen er at grøftelys har LED, eller huset har et takvindu eller at pcen har lys under tastene, greit, men hvis det var det eneste som fikk deg til å kjøpe det respektive objektet så har du merkelige prioriteter i livet ditt.