View Single Post
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Som jeg sa tidligere, alt henger sammen. Hvilken av disse man vil legge fokuset på er opp til hver enkelt individ, og deres behov. Men det bør absolutt være balansert, etter min mening. Har man depresjon, angst og andre plager vil det hjelpe utrolig mye å ta i bruk tiltak ved det fysiske også. Selvfølgelig i kombinasjon med å bearbeide psyken i samarbeid med psykiater, psykolog og andre med kompetanse innenfor det området man trenger hjelp med. Det er jo vitenskapelig bevist at trening kan virke gunstig på depresjon f.eks. Mosjon og sollys kan hjelpe, men det er ikke nok for å kurere en depresjon, selvfølgelig. Men igjen, alt har en sammenheng. Det gjelder bare å finne den, og være bevisst på den.
Vis hele sitatet...
Mennesker er lettpåvirkelige sauer som daglig blir påvirket av å sette det fysiske ovenfor det psykiske, set i lys av betydningen ts la i ordene, derfor føler jeg at det blir litt halvhjertet å si at hva man setter fokuset sitt på er opp til hvert enkelt individ.

Videre er jeg uenig i at det trenger å være en fasit på hvor my fokus du skal legge vekt på av det psykiske eller det fysiske. Det finnes de som for eksempel legger all sin tid og "krefter" på psykisk velvære som er veldig glad i kroppene sine og behandler den deretter - altså veldig lite selv destruerende. I motsatt ende har vi de som setter all fokuset sitt på det fysiske som ender opp med en veldig destruerende tankegang.