View Single Post
Tja faren slik jeg ser det er om det blir godt kjent blant luringer og kjeltringer at forliksrådet ikke godtar fremlegging av beviser. Da blir det fort en trend at de vil møte i forliksrådet - nekte på en avtale er inngått og slippe fri.

Er mange bedrifter som ikke kan ta risikoen kostnaden med å ta saker til retten og spesielt om det er mindre beløp vil jo kostnadene til advokat og saksgang fort spise opp evt. seier i retten.

Jeg vet forliksrådet andre plasser har lyttet til lydopptak og kommet med avgjørelse i liknende saker. Det finnes kanskje oversikt over sånt? Er en side der en kan lete opp forskjellige dommer i retten vet jeg - om du finner noe slikt for forliksrådet kan du lete opp tilsvarende saker fra andre forliksråd og stille ennå bedre forberedt til neste sak i forliksrådet.
Oslo Forliksråd har vertfall tidligere godkjent slik bruk etter hva jeg har hørt.

Og det bør jo være sentralt når en diskuterer hvorvidt en avtale er inngått eller ikke og hvorvidt kravet er gyldig.
Hadde det vært en skriftlig avtale ville forliksrådet sett på avtalen og avsagt dom umiddelbart.

Kan det tenkes at noen i forliksrådet svingte saken slik at de ikke ble enige? Bekjent som ikke gjorde opp el noe slikt?