View Single Post
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
724
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Han har nå blitt dømt for truslene. Det er vår, humane måte å håndere slikt på. Men vi kan da ikke sende ham tilbake uten å få en garanti om at han ikke kan bli idømt dødsstraff. Det ville være å gå bort fra våre humane prinsipper; prinsipper han jobber mot.



Jojo, men jeg mener at han ikke nødvendigvis representerer Islam noe mer enn pastor Terry Jones representerer Kristendommen.



Det blåser jeg i. Jeg er opptatt av at prinsippene - saken - skal være i fokus. Ikke han som person.
Vis hele sitatet...
Ja, han har blitt dømt, men det er jo ikke problemet her? Han går fri, og truer flere. Lovene holder ikke lås som sagt. Det er altfor mildt. Ifølge loven skal straffer bare høynes enda mer om man gjentar det, noe jeg virkelig håper skjer her. Dessuten kan paragrafen om øyeblikkelig fengsling tas i bruk, og hvorfor har ikke det skjedd? Patetisk igjen og igjen. Trenger du kilder på det siste der og?

Han representerer forsatt islam, men om det er det riktige islam, helt etter faktabøkene er noe heeelt annet. 2 forskjellige ting. Og jeg brukte forresten ordet "nærmest" foran i første innlegget, fordi det blir teit å si at han representerer hele islam etter faktabøkene.

Det er jo jeg og, men det må gjøres visse unntak. Ellers blir det jo som at man skal få lov til å gjøre hva man vil. Det blir jo nærmest det.

Om du blåser i det, så vil jeg også tro at du ikke forventer de svarene fra meg.
Sist endret av Kusetjuv; 27. mars 2012 kl. 17:34.