Tråd: Ibogain
View Single Post
bia
Trådstarter
76
Sitat av tynner Vis innlegg
Hei, Det var en meget interessant rapport. Jeg tenker og prøve ut dette selv, av lignende årsaker som du hadde, dvs, utbrenthet, depresjon ol. Hjemme eller i Holland. Men hvordan vet man om det er rett kvalitet? Jeg har en pakke her med Tabernate Iboga grad A. Rootpowder, 25 gram. Fra SE natural & incense products Holland. Holder det, eller kan du si hvor en får kjøpt rett kvalitet? Du sier at det trenges 3 gram pr kg, kroppsvekt, dvs, Ca. 300 gram om en veier 95 kilo? Eller 285 gram, nøyaktig.
Vis hele sitatet...
Hei, ja. Det finnes forskjellige typer/styrker Ibogain :
  • Iboga rootbark,
  • Ibogain extract (Tabernate/TA) og
  • Ibogain HCL.
Jeg brukte ekstraktet, og tok tilsammen 3 gram. Jeg veier 60 kg. Det var nok. På 95 kg trenger du 4,75 g for samme effekten, dersom det er ekstrakt du har. Dersom det er rootbark du har, trenger du imidlertid mye mer (mindre ibogain i barken enn i ekstraktet, naturlig nok). Jeg tror jeg har lest at de som tar rootbark spiser rundt 15-20 gram, men du må vite hva slags type du har før du forsøker store doser. På et eller annet tidspunkt blir ibogain dødelig. Når det gjelder HCL, kommer jeg til å ta 1 gram, noe som mer eller mindre tilsvarer effekten av 3 gram TA.

Men i utgangpunktet var det jeg ute etter en behandling for min narkomane datter. Hun bruker nå metadon. Men jeg har ikke klart å få henne med på dette. Og for henne er det nødvendig å dra til Holland tenker jeg. Det bør være profesjonelt.
Vis hele sitatet...
Enig. Narkomane trenger forøvrig noe større doser, helst HCL, enn de som bruker det spirituelt/psykisk, slik at faren er enda større for dem enn for andre i forhold til at noe kan gå galt. Det trenger forresten ikke skje i Holland. Les hele tråden, så ser du link til flere behandlingssteder.

Men det bør nok planlegges godt, spesielt etterpå, en bør vel ikke vende tilbake det samme miljøet etterpå. Men jeg hadde tenkt å bruke meg selv som prøveklut først. Men jeg er ikke avhengig av noe drugs, jeg sluttet å røyke etter en LSD reise i sep, 2011.
Jeg har kun brukt det 3 ganger tilsammen, med mange års mellomrom. Men jeg kan ikke si at jeg at jeg har hatt noe særlig igjen for den trippen. Jeg hadde store visjonære opplevelser. Men husker lite av dem!! Og derfor blir utbyttet magert i ettertid. Men psykedelica er noe som jeg kommer til og fortsette å interessere meg for. Og det er vel ikke noe i veien for å bruke andre psykedelika, etter å ha gjennomgått en ibogainbehandling. Jeg mener kan en ødelegge noe av ettervirkningene av Ibogainet, ved å bruke andre former for psykedelica, flere måneder etterpå?
Vis hele sitatet...
Du bør vente minst 3 måneder etter en Ibogainbehandling før du tar andre stoffer, men det er faktisk lett å holde seg unna. Jeg hadde i alle fall ikke lyst på noe som helst etter behandlingen.

Jeg har tidligere forsøkt å få helsedepartementet, med flere til å fatte interesse for Ibogain. For å behandle opiatmisbrukere, men det har ikke lykkes. Det var ikke uventet.
Vis hele sitatet...
Hvor mye har du gjort/hvem har du snakket med/hva svarte de?

Behandling med subutex og metadon er ingen god løsning i lengden. Men nå ser jeg at gammel forskning på LSD, for å kurere alkolisme er tatt opp igjen, ved NTNU i Trondheim. Helt utrolig. LSD forskning stoppet så godt som opp på 70 tallet, pga, war on drugs.
Vis hele sitatet...
Veldig dumt at man ikke driver forskning på stoffer som virker så lovende. Jeg lurer på hvorfor?

Ellers takk for at du delte dine erfaringer med Ibogain.
Vis hele sitatet...
Takk for at du leste!

Sitat av Laftarfar Vis innlegg
Bra rapport!
Hva med det du skrev, har du det enda? Synes du det gir mening å lese det nå?
Vis hele sitatet...
Jeg forstår hva jeg skrev, men jeg har ikke like åpent sinn lenger, så jeg kan ikke gjøre det samme lenger. Men jeg husker hvordan det var. Eller spør du om noe annet?

Sitat av Bearass Vis innlegg
Flott å følge deg Bia.

Håper du holder oss oppdatert etter neste ritual er utført også.
Spennende å høre dine tanker om Ibogain HCl vs Iboga-bark.
Vis hele sitatet...
HCL vs TA.

Jepp, skal skrive om det når tiden er inne for en ny runde. Blir nok ikke ennå.

Tenkte forøvrig på å skrive en mindre teknisk, mer opplevelsesbasert beskrivelse av det som skjedde forrige gang, dersom det er interesse for det?