View Single Post
Direktør
Lunar's Avatar
437
Sitat av Marr Vis innlegg
Det er fordi man henger i skumle miljøer at det fort blir veldig lett å prøve noe annet. Hadde det derimot vært en statlig legulering av rusmiddelet ville vi nok sett en helt annen utvikling.

Rus er inngangsporten til sterkere stoffer, det er sånn mennesket lever. Jeg spiste fiskeboller, men før jeg fikk vite ordet av det satt jeg med en babb i hånda, det ga meg en mye diggere rus.
Vis hele sitatet...
Ja altså hadde fiskebollene vært ulovlig hadde det vært inngangsporten. I Nederland er det mye mindre folk som misbruker cannabis enn her(i.fh til innbyggere da)

I oslo er det lettere å få tak i heroin enn hasj, og resten av norge er det lettere å få tak i amfetatamin enn hasj. Da polakkene kommer med det, mens det er afghanere for det meste som har heroin men de holder mest til i byene, mens polakker er også i bygda. Men det hadde vært mye mindre rekruttering, bare se tilbake på sprøyteparken i Sveits, der sank rekrutteringen med 90% på rundt et år blandt ungdom..

Og enda en sammenligning med nederland er at av de som bruker heroin der røyker 9/10 personer mens 1/10 injiserer eller sniffer det. I Norge er det stikk motsatt, her injiserer 9 av 10 !! mens 1 av 10 som bruker heroin røyker det. Hva sier det om samfunnet vårt? Spessielt når rekruttering aldri har vært så høy som når politiet begynte med null toleransen sin. De jobber jo mot seg selv! Latterlig er det, tragisk tilogmed!

Tallene taler for seg selv!!

Politikerne er så trangsynte atte **** eller!!

edit: apropos dette temaet: se dokumentaren her: www.cchr.org Den forandrer synet ditt på alt av psykiatere o.l, litt of topic men.
Sist endret av Lunar; 16. mars 2012 kl. 05:55.