View Single Post
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Om man begynner å prøve andre stoffer fordi "cannabis blir kjedelig etterhvert" har man uansett et veldig dårlig utgangspunkt i rusverden, eller livet generelt. Da har det ikke så mye å si om man begynner å røyke eller ikke, man kommer til å bli screwed uansett. Jeg kjenner ingen som faktisk har sagt "cannabis begynner å bli kjedelig, la oss prøve noe annet!". Det er rett og slett ikke sånn cannabis funker.

En annen ting er at jeg vil ikke si at LSD, salvia divinorum og fleinsopp er sterkere stoffer, de er andre stoffer. Og det er ikke stoffer man tar etter jobb, når man skal på byen eller for å kose seg foran en film. Det er ikke noe du gjør hver dag for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Helt enig, at en hel haug rusmidler (spesielt psykedeliske stoffer) stemples i en bås som "skadelige sterkere stoffer" blir bare helt feil.

Jeg tror heller den der trappetrinnsteorien rundt cannabis har mer med informasjonen du blir gitt som barn og ungdom. I min barndom hørte jeg alltid at hasj var farlig og ulovlig. Men så fort en finner ut at cannabis kanskje ikke er så farlig kan man ha lett for å tro at kanskje det du hørte om amfetamin og opiater også var helt feil, spesielt når en kanskje ikke helt vet hvor man kan finne objektiv informasjon om rusmidler, utenom det dealeren din sier.

Jeg husker ennå når dealeren min mente valium bare ville gjøre deg chill om du tok en hel haug sammen med alkohol.