View Single Post
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
724
Før jeg begynnte å røyke cannabis regelmessig/iblant hørte jeg alltid at cannabis var inngangsporten til sterke stoffer. Nå etter jeg begynnte har jeg mer eller mindre sett på det som et virkelig faktum.

De jeg har røyket med har mer eller mindre gått over til sterke stoffer allerede, han ene har røyket i 6 år, og småprøvd kokain. Hun andre går på pepper og cola, mens noen bruker syre ganske ofte. Jeg har en venn som har gått på cannabis i 5 år, som aldri har prøvd noe annet, og han har også hjulpet meg å bygge opp mentaliteten og fått meg til å takle stoffet mye bedre.

Jeg liker ikke sterkere stoffer, enkelt og greit av en grunn: Det er såpass avhengighetskapende. Jeg ville aldri turt å prøve noe annet enn cannabis, men er fryktelig redd for at cannabis blir kjedelig etterhvert, også for meg. Virker som det er skjebnen når man begynner å røyke, at man hopper over på andre stoffer..

Avhengighetsgraden av hasj er lett å kontrollere føler jeg, derfor jeg aldri vil risikere å teste noe annet. Jeg tar pauser for å holde toleransen nede, slik at jeg slipper å bli for vant til det. En jeg kjenner må røyke 5-10 g daglig, så allerede nå ser jeg hvor ødeleggende det er økonomisk og mentalt sett, om man til slutt ender med å røyke såpass mye for å få effekt...

Så, egentlig vil jeg bare høre om noen andre som sitter igjen mens "gjengen" de var glade i, hopper videre over på sterke stoffer. (dessverre) Virker som alle før eller siden prøver noe annet...
Målet mitt er å bruke cannabis uten å en gang prøve noe som helst annet, har noen samme mål?
Sist endret av Kusetjuv; 15. mars 2012 kl. 19:32.