View Single Post
Digitalhore
atomet's Avatar
Sitat av satanpåski Vis innlegg
Arbeiderpartiet står for å regulere i senk alt som kan true deres herredømme her i Norge - f.eks. at folk forstår at Spetalen hadde bidratt mer til samfunnet gjennom null skatt enn det han gjør med skatten han betaler nå. (Ja, jeg vet han ikke betaler mye i inntektskatt, men har du vett i hodet forstår du hva jeg mener.)

Se for deg dette scenariet: En selvstendig næringsdrivende sitter igjen med ett utbytte på 2 millioner. Med en sosialistisk regjering vil beskatningen på disse pengene dekke arbeidsledighetstrygd til la oss si ti mennesker.

Tenk deg så at han ikke trenger å skatte en krone. Istedenfor å betale disse pengene til staten, som ikke vil bruke pengene produktivt, vil han investere dem i en ny og mer effektiv maskin. Dette åpner for flere ansatte, og han kan ansette ti nye mennesker. Mange sosialister mener vel at han kommer til å kjøpe seg en ny bil for utbyttet. Det er mulig, men det er også mulig, og etter min mening mer sannsynlig, at personen velger å investere pengene, noe som kan doble utbyttet hans neste år.

Hva er best for samfunnet? At ti mennesker fortsatt skal få trygden sin? Eller er det best at disse ti menneskene skal få seg en jobb, som både gjør dem produktive, og øker livskvaliteten deres?

Enkelt valg spør du meg.
Vis hele sitatet...
Riktignok har man prøvd modellen din tidligere, og det funka ikke så bra da, men hey, hvis man prøver mange nok ganger KAN det jo hende at man får et annet resultat før eller siden. Omtrent som å løpe med hodet først inn i en vegg igjen og igjen.