View Single Post
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cats Vis innlegg
Sorry ass, men har lenge prøvd å forstå hva det er som foregår. Har han stjelt av pengene som ble ment å bli brukt på jenteforsvarkurs?
Vis hele sitatet...
Nei. Kort fortalt så har han bevilga penger til dette kurset utenom alle normale kanaler. Det var også bare dette kurset som fikk muligheten til å søke. De som driver kurset tilhører Sosialistisk Ungdom(ungdomspartiet til SV). Det er altså for mine øyne å regne som korrupsjon.

Det stemmer at det er flere i partiet som har vært klar over dette. Men det er Lysbakken som har siste ordet. Han har også vært smertelig klar over at dette ikke var helt etter boken.

Jeg kan godt tenke med at liknende saker finner sted i alle de siste regjeringene vi har hatt, borgerlig og sosialistisk. Men denne saken er kommet opp for dagen. Jeg synes det er viktig å sende et signal om at slikt ikke tolereres. At det dreier seg om småpenger i den store sammenhengen er totalt uinteressant.

Sitat av InTrance Vis innlegg
Jeg mener at han definitivt bør etterforskes, men av en uavhengig part, ikke stortingets kontrollkomite.
Blir litt som bukken og den berømte havresekken.
Vis hele sitatet...
Det var det jeg mente. Strafferettslig forfølgelse. Politiet med andre ord.