View Single Post
Hei,

her for noen uker siden havner jeg i en slosskamp på et utested. Jeg står fredelig og danser da jeg blir skumpet borti og treffer et bord uten å gjøre noe videre skade. da reiser han ene på bordet seg og dytter meg i rygger. jeg snur meg i forskrekkelse og spør "hva gjør du?" uten en agressiv tone. Da dytter han meg hardt i skulderen og kommer mot meg med et sint utrykk i ansiktet. han var med en venn på bordet og 2 andre venner litt lenger bak i lokalet. jeg var alene. Da han kommer mot meg føler jeg meg truet og slår han en gang i kjeven så han besvimer og faller bak i sofaen han satt i. mens han er på vei ned slår jeg han i refleks en gang til med venstre hånda og når han er nede sparker jeg han(ikke veldig hardt) i overkroppen før jeg så snur meg mot kompissen hans som jeg fryktet at kom mot meg for å ta meg han også. da kommer det flere vakter og bryter inn.

Jeg skal nå møte i retten for dette tilfellet. jeg mener selv at jeg handlet i nødverge da jeg følte meg truet av personene(e). Fornærmede fikk bl.a. kutt i leppa og måtte på legevakta osv. vet ikke helt hvordan tilstanden hans er, men han kunne vært bedre.

Hvilke reaksjoner vil dette få for meg? er jeg skyldig/uskyldig? har dere noen eksempler på lignende saker som har gått igjennom rettssystemet, og hva utfallet ble?

takk for svar!