View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Dette er ein skriftleg diskusjon, så det burde jo vere råd å vise til.
Vis hele sitatet...
Jeg tok meg brydderiet, jeg!
Sitat av woff Vis innlegg
Formatere en disk burde nok slette det meste ja. Folk her på forumet bør sette seg litt inn i hva prosessen faktisk gjør og hvordan den fungerer! http://en.wikipedia.org/wiki/Disk_formatting
(Har du noengang lurt på forskjellen mellom hurtigformatering og vanlig formatering i windows? (Hake for quick format i format options..))
Vis hele sitatet...
Her blir det påstått at en formatering sletter alt fra disken, det som jeg i hovedgrunn har diskutert i denne tråden.
Sitat av woff Vis innlegg
Avsluttningsvis:
Although Gutmann's theory may be correct, there's no practical evidence that overwritten data can be recovered. Moreover, there are good reasons to think that it cannot.
Vis hele sitatet...
Men du / dere vet selvsagt mer?
Hva med å bevise dette?
Vis hele sitatet...
Her virker det som at woff har ombestemt seg, siden han her legger ved et sitat fra en wikipedia-artikkel som sier at man ikke kan gjenopprette overskrevet data. Det vil med andre ord si at sitatet her beviser våre poeng, og ikke woff sine. Desverre. Det skal dog sies at ibas kan utrette underverker med en harddisk.
Sitat av woff Vis innlegg
Noen av dere som har lurt på alternativet 'hurtigformat' og muligheten av å fjerne denne haken under formatering i windows?
Hvorfor i all verden er det stor forskjell på tidsforbruket?
Jeg foreslår at dere som tror at programmer 'lett' kan hente tilbake data gjøre følgende: Finn deg en usb-minnepenn. Kopier over et bilde eller en eller annen fil.. Formater denne i windows, men fjern haken for hurtigformatering!
Prøv å finne tilbake dataene med software.. Enkelt? (Her har dataene bare blitt slettet..)
Vis hele sitatet...
Her skifter woff igen problemstilling, og sier man ikke kan gjenopprette en formatert minnepenn/minnekort, som forøvrig er flash-minne om jeg ikke tar feil. Noe helt annet enn spindeldisk, som vi tidligere diskuterte her i tråden.