View Single Post
At det ikke er større forståelse for at mennesker reagerer forskjellig, på ulike ting er helt utrolig, i mine øyne. Det er helt ufattelig hvor provosert jeg blir, når jeg sitter og leser mange av de tulle-innleggene man finner her.
Folk uten innsikt, og evne til å trekke relativt simple logiske konklusjoner sitter her og diskuterer frem og tilbake.

Cannabis er et ulovlig rusmiddel. Det er svært store mørketall når det kommer til ALT annet en negative følger. En Average Joe som røyker, er i jobb, har familie osv vil da for faen opplyse færrest mulig om det han/hun driver med. Dette er fordi det er meget seriøse konsekvenser som følge av å stå frem.
Men så har vi alle disse stakkarne som havner på skråplanet - gjerne mennesker med dårlig selvinnsikt og manglende evne til kritisk tenking. De vil jo før eller siden bli plukket opp av et eller annet "system". Be it politiet fordi de er kriminelle, fastlegen de går til når de merker ting går skeis, eller dagen de blir funnet døde pga overdose/whatnot.

Jeg vet ihvertfall med meg selv, og det kan jeg si med 100% sikkerhet - Jeg kommer aldri i livet til å "klikke" pga cannabis. Elsker alle avisartikler o.l som "DREPTE I HASJRUS!!!!!1" Man skjønner at det er noe mer som ligger under overflaten da.


Så for å vri på spørsmålene dine, Life Goes On.

Hvordan kan du/folk, bastant påstå at hasj er grunnen til at det går dårlig med folk?


Hvordan kan man egentlig vite på forhånd at man ikke skal ta cannabis? - Det kan man ikke vite. Det er helt umulig å kunne fastslå om hvert enkelt individ har en mulighet for å få utløst psykoser eller utvikle/utløse andre psykiske problemer ved inntak av cannabis.

Satt på spissen vil jeg sammenligne dette med allergi mot peanøtter osv.
Man finner det gjerne først ut, etter man har prøvd. Så tar man gjerne med seg den erfaringen, og fikk du en kjip/rar/whatever ubehaglig følelse i hodet/kroppen etter å ha testa hasj - Så hold deg unna, ellers er det faktisk kun deg selv du har å takke.

Hvordan kan man da godkjenne cannabis som rusmiddel? Det er klart at bruken vil komme til å øke - spesielt i starten. Noe som da vil føre til at enda flere mennesker vil få utløst sin psykose.

Hvordan kan man nekte meg som enkeltindivid, å innta et stoff i min egen kropp, så lenge jeg velger dette selv, og det ikke påfører andre enn meg selv (potensiell) skade?

Likestiller dette, på prinsippielt grunnlag, med bilbelte. Det burde ikke kunne gå ann å straffes fordi man selv tar et bevisst valg, om å bruke/ikke bruke noe(bilbelte, stoff, whatever) som ikke påvirker noen andre enn personen som i utgangspunktet tar valget.

Du kan ikke bastant fastslå at disse menneskene uansett vil få psykiske problemer. Det er overhodet ikke sikkert at latente sykdommer blir utløst med tiden. Derfor er det risikosport å leke med psyken sin på den måten.


Neida, det er overhodet ikke sikkert. Men det går ikke begge veier, eller? Du(sier ikke at DU gjør det) kan heller ikke fastslå at at det er pga røykingen psykiske problemer blir utløst.


En liten ting til... ville du fått utløst en psykose i 70-års alderen, eller ville du fremskyndet psykosen ved hjelp av rusmidler?

Er det ofte 70-åringer plutselig faller inn i psykose? Didn't think so.

Forøvrig, ville jeg heller levd livet slik jeg følte for, fremfor å leve livet sånn andre forteller meg at jeg skal. Enten jeg potensielt kan utløse psykose eller ei.

Så vil jeg gratulere bloodshotEyes med støtte fra "dildo-johnny". En meget oppegående kar, virker det som. Dere passer som hånd i hanske.

Vil beklage for personangrep o.l. Utvilsomt pga jeg røyker cannabis.